Familie Rose Skaastrup blog.

Vores familie består af Michael. Mette, Christoffer & Liv

Så har Michael og børnene holdt 3 ugerns ferie..

mrc | 23 August, 2009 21:08

Så blev det endelig tid til at Michael og børnene skulle holde 3 ugers ferie Smile. Da jeg stadig er sygemeldt må jeg ikke holde ferie. Så i år havde vi valgt at være hjemme og så køre ud til forskelige ting når vejret var til det.

Lørdag d. 1. August skulle Michael og jeg til sølvbryllup ved Michael forældre. Da børnene ikke skulle med skulle de ud til Thomas og Susanne og passes. De skulle også passe Sofie og signe, så de fik rigtig liv i det lille rækkehus. De havde alle 6 hygge sig rigtig meget og børnene havde alle været rigtig søde.

Annette og Flemmings sølvbryllup blev hold nede på Fåborg fjorg. Vi kørte derned sammen med min mor, så vi var der omkring kl 15.00. Vi havde nemlig valgt at overnatte dernede og havde vores værelse fra kl 15.00. I stedet for at ordne os derhjemme tog vi derned og havde god tid til at hygge og blive klædt på til festen.

Kl 18.00 begyndte festen og lige fra start var stemningen i top. Michael, steffen og Joy havde valgt at lave en tipskupon som underholdning.

Det var en rigtig sjov og festlig aften. Men puha det var hårdt for ryggen.

Søndag formiddag kørte vi ud til Thomas og Susanne. De havde gjordt klar til en omgang rigtig lækket brunch. Mums det var godt.

Onsdag d. 5 fik vi besøg af Jette, Dami og Amalie. Vejret var super så børne kunne lege i haven og vi voksne kunne sidde og snakke.

Torsdag d. 6 om formiddagen gik vi alle fire op til gadekæret hvor Christoffer skulle prøve at fiske. Imens Christoffer og Michael fiskede froederet Liv og jeg ænder og sag og hygge på et tæppe.

Christoffer nåede at fange 2 eller 3 fisk. Han var rigtig stolt.

Fisketur ved gadekæret. D 6.
Christoffer fanger sin første fisk.fisketur ved gadekæret. Christoffer fager sin første fisk. D. 6

Liv og jeg gik lidt tidliger hjem end de andre og så kørte vi op til Ringe og købte en nyt badebasin, da det gamle var gået i stykker.

Da vi kom hjem igen fik vi pumpe luft i det og så skulle det afprøves. Det blev hurtigt godkendt Smile.

Børnene prøver deres nye badebasin. Det er godkendt. D. 6

Om eftermiddagen Cykle Michael op til min forældre hvor han skulle mødes med Thomas. Sammen cykle de ud til Tarup og fiskede nogle timer.

Hen sidst på eftermiddagen kom Susanne hjem til os.

Ved 20.20 tiden kom Michael og Thomas hjem fra fiske turen uden fisk. De sagde godt nok de havde fange en, men de havde smidt den uden igen dag den var for lille....

Da de kom hjem havde vi lige lagt børnene i seng og grille var klar til at ligge kød på. Så der var dømt voksen hygge, men grillmad og div. Drikkelse.... Smile. Det blev en rigtig hygge, sjov og våd aften. (her menes ikke regn ;-) )

Fredag d. 7 Heldigvis sov børnene til kl 9.00, så vi nåede at få nogle timers søvn. Vi hygge hjemme hele dagen, da både Michael og jeg mærkeligt nok havde en smule ondt i hoved...

Om aften var vi inde og spise ved naboen, sammen med det sidste hus i vores vænge.

Michael og jeg havde regne med at vi skulle forholdvis tidlig hjem, men naboenhavde andre planer. Efter maden og aften kaffen kom der forskellige øl mærker på bordet og så skulle vi smage på øl. Det endte med at vi først kom hjem ved 3 tiden.

Christoffer og Liv var komme i seng efter aften kaffen. Liv lånte deres gæste seng og Christoffer faldt i søvn på sofaen efter han havde fået lov til at se lidt tegnefilm.

Lørdag d. 7 Kørte vi et smut til Strib, da vejret var rigtig godt. Da vi kom derop startede vi med en lang bade tur. Vandet var rigtig skønt. Selv Michael sagde at det var ok varmt.

Efter badeturen tog Michael båden i vandet og så sejle vi en tur.

Søndag d. 8 Var vi til oldemors fødselsdag. Det var en rigtig hyggelig dag hvor vejret holdt fint tørt, selvom de havde sagt nået andet. Så vi kunne rigtig sidde og hygge i haven imen christoffer og Liv lege.

Vi havde taget vores nye stang tennins sæt med. Der blev spillede nogle kampe. Specielt Michael og Susanne fik spille mange gange mod hinanden og det gik ikke stille for sig.

Mandag d. 9 Kørte vi til Strib igen da vejret var godt. Om eftermiddagen fik vi besøg af Alice og Rene. Efter at ha snakkede lidt alle sammen tog Drengene ud og fiske i båden imens os piger blev hjemme og hygge på stranden. Vi var også lige et smut oppe på Røjle klint for at vinke til drengene, men da vi kom derop var de sejle hjem igen.

Endnu en dag med godt vejr hvor turen gik til Strib, hvor Alice og Rene kom på besøg.Endnu en tur til Strib hvor Alice og Rene kom på besøg. D. 10Endnu en tur til Strib hvor Alice og Rene kom på besøg. D. 10

Da vi kom tilbage fortalte de at de havde fange en masse, men de mente/troede de var for små til at spise så de havde sluppede dem ud igen. (Det viste sig så senere da Michael snakkede med en om det, at vi sagtens kunne ha spist dem)

De havde alle fange en masse fisk, men det var Christoffer der havde fange flest. Han var rigtig stolt.

Onsdag d. 11 Skulle vi have besøg af Manne, Bjerne, Trien og Ida fra Als. Da vejret var godt blev vi enig om at vi kørte til Strib og så kunne de komme på besøg der. De kom ved 10.30 tiden. De første 5 min var børnene lige lidt generet men så gik de rigtig igang med at lege og så lege de super godt resten af dagen. Manne og Bjerne har Trine på 5 år og Ida på 2 år så de passede godt aldres mæssigt til Christoffer og Liv.

Børnene gik ret hurtigt på stranden og lege og der gik ikke mange minutter før de var våde. Så de fik badetøj på istedet så kunne de plaske lige så meget med vand som de ville.

Christoffer og Trine tog også en tur i gummibåden. Men det var svært, da der var bølger på, så de blev ved med at sejle på grund. Men de syntes det var rigtig sjovt alligevel.

Hygge dag med Manne, Bjerne, Trine og Ida.Hygge dag med Manne, Bjerne, Trine og Ida.

Om eftermiddagen gik, Manne, børnene og jeg mosen rundt. Vi så en masse rådyr.

Det var fire trætte børn vi havde de vi nået aften og etfer aftensmaden kørte vi alle hjemad efter børne havde give farvel krammer.Smile

Lørdag d. 15 Holdt Thomas 30 års fest. Vi havde valgt at få Christoffer og Liv passede, da det godt kunne blive lidt/meget vådt til festen Smile.

Ved 11 tiden kørte michael dem ned til farmor og farfar hvor de skulle hygge til næste dag.

Ved 13.00 startede Festen ude ved Thomas. De havde sat telt op i haven og Thomas havde igen haft gang i sine grille og fik lavede en masse lækkrt kød.

Allerede underspisninger kom der godt gang i de små flasker. Det var en rigtig sjov fest. Jeg blev desværre nød til at ligge mig ind på sofaen ved 23.30 tiden da min ryg simpelhen ikke kunne mere. Jeg regne med at jeg bare skulle ligge et stykke tid og slappe af og så kunne den lidt igen. Men efter at ha ligget der en times tid og det ikke var blevet bedre valgte jeg at gå i seng i steder. Michael og jeg havde lånt sofa, så vi ikke skulle tænke på at komme hjem om natten. Rigtig skønt.

Mandag d. 17 Skulle Michael og jeg op og besøge Thomas og Susanne i Strib. Thomas og Michael skulle nemlig ud og fiske. Imens hygge Susanne og jeg i sommerhuset.

Vi havde fået Joy til at komme til fyn og passe Christoffer og Liv her hjemme.

Vi kørte til Strib om eftermiddagen. Da vi kom derop sejle Thomas og Michael ud med det sammen og fiskede. Imens hygge Susanne og jeg ved sommerhuset, med lidt øl og en masse tøse snak Smile.

Da Drengene kom tilbage havde de en enkel fisk med hjem som var stor nok til at spise.

Susanneś moster, onkel og to fætter kom også på besøg ved spise tid. Vi havde en rigtig sjov aften. Da de kørte hjem igen forsatte vi andre fire med at spille hjertefri ude på terassen. Da drengene ikke kunne mere gik de i seng og Susanne og jeg forsatte med forskellige kortspil, eller det vil sige vi prøve at spille forskellige kortspil, men det var nu ikke lige alle vi kunne huske Wink

Onsdag d. 19 Mødtes ved med  Stine, Jakob og Niklas inde i Zoo ved 15.00.  Efter nogle hyggelige timer i zoo sluttede vi af på legepladsen med en is og så kørte vi alle hjem til os, hvor vi tændte op i grille og havde en rigtig hyggelig aften ude på terrasen. Christoffer og Liv syntes det var rigtig sjovt at "lege" med Niklas og han nød at ligge og kigge på dem.

I Odense Zoo med Stine, Jakpb og Niklas. D. 19I Odense Zoo med Stine, Jakpb og Niklas. D. 19

Torsdag d. 20 Tog vi i tivoli i Kbh sammen med min mor, far, Maria og Jens. Vi mødtes med dem inde ved tivoli kl 16.00 og så gik vi i krig med at prøve en masse ting. Det vil sige de andre gjorde, jeg ville ikke med min ryg.  Christoffer og Liv syntes det var rigtig sjov og de ville prøve alt hvad de måtte. Christoffer var bla. oppe og prøve bjerg ruschebanen. Han syntes den var mega sjov. Det eneste Liv sagde hele aften var SJOVT og MIG PRØVE DEN.

Vi havde det alle så sjovt, at vi helt glemte tiden, så vi gik først ind og spiste aftensmad ved 20.45 tiden. Efter vi var færdig med at spide gik vi ud og prøve de sidste ting og så sluttede vi alle af med en tur i Pariserhjulet. Da vi gik ud fra tivoli var klokken blevet 23.00. Det var to meget trætte børn der blev sat ind i bilen og vi havde heller ikke kørt mange minutter før begge sov. Smile

Fredag d. 21 Tog vi en tur i zoo sammen med Joy og Maria. Vi tog derind ved 12.00 tiden. joy og Michael havde smurt madpakker til os som vi spiste derinde. På trods af at de havde lovede regn det meste af dagen fik vi heldigvis kun et par enkle dråber til sidst. Efter zoo turen gik vi ned til Frederiksberg slot hvor Jens var på arbejde. Han gav os en lille rundvisning på slottet. Det er godt nok rigtig flot og stort.

Lørdag d. 22 Var vi til et flyvshow i Roskilde. Vi så en masse forskellige slags flyver give opvisning og så kunne man gå rundt og se på en masse der stod. Nogle af dem kunne man prøve at komme op og sidde i eller på. Det syntes Christoffer var rigtig sjovt.

Flyvscow i Roskilde. D. 22Flyvscow i Roskilde. D. 22Flyvscow i Roskilde. D. 22Christoffer og Liv fik en ballon hver til flyvshowet. Liv fim en mariehøne, men den fløj desværre væk efter et stykke tid. Sidst på eftermiddagen fik Christoffer og Liv en stor ballon hver. Christoffer valgte en helikopter og Liv en mariehøne. Efter en ½ times tid kom Liv desværre til at give slap på sin og så fløj den væk Cry

Søndag d. 23 kørte vi til Strib lidt over middag. Christoffer og Liv skulle nemlig på Ferie ved mormor og morfar til om onsdagen.  Det var kun børnene og jeg der kørte i bilen, da Michael valgte at cykle der op.  Da Michael var nået frem og vi havde spist  middagsmad, gik vi alle en tur i vandet pånær Michael. Vamdet var faktisk stadig rigtig dejligt.

Da vi havde fået tøj på igen tog, far, børnene og jeg en sejltur.

Mandag d. 24 Begyndte Michael på arbejde igen. og jeg havde en slapper dag hvor mig ryg rigtig fik lov til at slappe af hele dagen.

Onsdag d. 26 Kørte jeg til Stib igen for at hente børnene. Michael var desværre blevet syg, så han måtte blive hjemme. De havde rigtig hygge sig de sidste par dage. Fået lege en masse ved stranden sejle nogle ture og bade lidt.

Efter vi havde spist aftensmad blev vi enig om at  en sejl tur, da vandet var rigtig roligt. Christoffer havde nemlig snakkede meget om, om vi ikke nok kunne sejle over til Fredericia havn. Men da mor ikke er så meget for at sejle lagt ud havde de ikke fået det gjordt. Vi fik dog lokkede mor med alligevel, selvom turen ikke startet så godt for hendes vedkommen. For da hun skulle op i båden gled hun og satte sig lige ned på sin numse i vandet Laughing Men vi fik hende om bord og så fik vi os en rigtig dejlig sejltur over til Fredericia havn.

Da vi kom tilbage til strib fik børnene nattøj på og så kørte jeg hjemad med dem. Igen gik der kun nogel minutter så sov begge børn Smile. De var trætte efter en dejlig lang ferie for deres vedkommen.

Comments

Tak

mrc | 16/09/2009, 17:36

mrc

Så er i kommet på nettet kan jeg se. Super. Så kan i følge med i hvad vi gå rund og laver.

Håber i alle har det godt.

Elisabeth Skaastrup

Elisabeth skaastrup | 05/09/2009, 08:22

dejligt at se jer på skærmen