Familie Rose Skaastrup blog.

Vores familie består af Michael. Mette, Christoffer & Liv

Så er 3 skønne ugers sommerferie slut.

mrc | 10 August, 2010 17:50

Fredag d.16 juli fik Liv, Christoffer og Michael sommerferie. Vi startet vores ferie i sommerhus på Tåsinge.

Lørdag eftermiddag fik vi gæsten af min mor, oldefar, Rasmus, Tea, Thomas, Flemming og Annette til min fødselsdag. Sidste på eftermiddagen kom Louise og Muller også på besøg.

Inden vi skulle have aftensmad var vi et smut på stranden og kigge. Oldefar havde sin firehjulet el-scooter med. Christoffer og Liv fik lov til at køre med ham på den ned og hjem fra stranden. Det syntes de var vældig sjovt.

Efter en omgang grill mad var der dømt hygge. Da alle havde valgt at tage imod tilbudet om at overnatte der kunne vi rigtig sidde og hygge med lidt/meget drikkelse Smile. Jeg havde en rigtig hyggelig dag. Men puha det var hårdt for ryggen at holde fødselsdag. Jeg var rigtig træt i ryggen da dagen var forbi og hele næste dag brugte jeg også på at ligge en del ned.

Om mandagen var vi på tur til det jyske. Først var jeg til kontrol med ryggen, derefter i tyskland, så et smut på Als for at besøge Manne og hendes familie og til sidst til afskedsfest ved Jens forældre.

Om onsdagen kørte vi en tur til Rudkøbing for at bade. Vi havde pakke lidt mad og taget med. Vi havde nogle hyggelig timer på stranden hvor vi fik badet en masse, fange krabber, set på små færger og leget på stranden.

Fredag formiddag kørte vi hjemad igen. Om eftermiddagen kom morfar over for at passe Christoffer og Liv da Michael og jeg skulle til grøn koncert sammen med Stine, Jakob, Jakob bror, Rasmus og Tea. Vi havde en rigtig sjov dag derude. Da det sluttet kom min mor og hentet os.

Om lørdagen var vi til Joy 25 års fødselsdagsfest og dimission.

Nr. 2 uge holdt vi ferie derhjemme hvor vi bare hygge en masse. Michael skulle desværre på arbejde om mandagen da de havde store problemer derude. Imens han var på arbejde tog børne og jeg i Zoo. Vi havde en rigtig hyggelig dag derude, hvor de bla. fik brugt en masse tid på legepladsen.

Om tirsdagen fik Totte 3 søde kattekillinger og vi var til moster Maria´s fødselsdag.

Om torsdagen var jeg et smut i Esbjerg og besøge Camilla. Vi skulle ha været på Egeskov men aflyste det pga meget regn. Det var skønt at se Camilla igen.

Lørdag formiddag kørte vi i sommerhus i Strib. Her var vi på ferie indtil søndagen efter. Vi havde en rigtig skøn ugen i Strib. Før vi tog derned havde vejrudsigten snakket om en uge med dårlig vejr, men heldigvis gik det ikke sådan Smile. Vi havde fint vejr hele ugen. Børne fik leget en masse på stranden og fange en masse krabber sammen med nogle andre børn de fandt at lege med og selvfølgelig badet.

Vi var også ude i båden og fiske 4 gange alle sammen. Christoffer fik fange en torsk, en hornfisk og en masse fladfisk. Liv fange en ulk og en fladfisk og Michael og jeg fange en masse fladfisk. Vi havde en masse hyggelige timer i båden. Liv har dog ikke helt ro i røven til at sidde og fiske ret lang tid.

Om torsdagen tog vi en tur til Fredericia. Der var vi en tur i biffen og så Bølle Bob.

Da jeg havde set forkert på tidspunktet kom vi derover to timer før filmen gik. Derfor gik vi en tur i gågaden hvor der var folkedans opvisning med hold fra forskellige lande. Det var Liv meget optaget af. Det begyndte desværre at regne imens de danse, så vi valgte at gå ind og få lidt tidlig aftensmad. Derefter gik vi en tur ned til haven og kigge lidt og så var det tid til film.

Lørdag eftermiddag kom Thomas, mor, far og Maria på besøg i sommerhuset for at se enkeltstart i Post Danmark rundt. De skulle nemlig starte og slutte i Middelfat og køre igennem Strib. Mor, far og Maria kom oppe fra bunken campingplads hvor de havde været på ferie med campingvogne. Da vi skulle til og i vandet fik vi uventet besøg af Flemming og Annette, som var på vej hjem fra cykel ferie i Silkeborg. Vi tog alle en dejlig badetur undtagen Michael som fandt en dødsyg undskyldning for ikke at komme i vandet....

Vi valgte at se cykelløbet oppe i Strib. Det var rigtig sjovt at se. Efter løbet cykle vi tilbage til sommerhuset og fik en sen omgang aftensmad imens vi nød udsigten ud over vandet og så på marsvin.  Resten af aften/natten hygge vi ude på terrasen med div. drikkelse. Alle blev og overnatte undtagen Flemming og Annette.

Søndag eftermiddag vendte vi snuden hjemad og 3 ugers ferie var slut. Michael havde dog to dage mere som han brugte på at lave forskellige praktiske ting herhjemme.