Familie Rose Skaastrup blog.

Vores familie består af Michael. Mette, Christoffer & Liv

Nyborgbadeland

mrc | 25 July, 2009 21:07

I dag har børnene og jeg været en tur i Nyborgbadeland.  Det var også meninge at Michael skulle ha været med, men han var desværre blevet syg. Da vi havde lovede dem at vi skulle afsted tog jeg derned alene. Jeg havde spurgt flere om de havde tid til at komme med, men der var desværre ingen der kunne.

Jeg var meget spændt på hvordan det ville gå, i forhold til mig ryg. For det at det skulle gå lidt nemmer for mig valgte jeg at være rigtig upædagogisk og love Christoffer is efter badeturen hvis han lovede at opføre sig rigtig sødt. Det virkede, for Christoffer brokkede sig ikke en eneste gang under hele turen Smile og Liv gik i hans fodspor og var også rigtig sød og samarbejdsvillig hele tiden Smile

Vi fik alle tre en rigtig hyggelig og sjov tur ud af det. Christoffer fik luffer på og så svømme han rundt og legede og ruchede på vandruchebane som han ville, så længe jeg kunne se ham og at han fortalte når han gik op i vandruchebane.

Liv fik badering på svømmede også rund selv, men mig lige ved siden af. Når hun ikke gad svømme mere gik hun op i det lille basin ved side af og lege. Liv ville selvfølgellig også have nogle ture i vandruchebane. Men da hun var/er for lille til at ruche selv skulle jeg med hende. Min ryg var ikke så vild med det, men hun fik da tre ture sprædt lidt ud og så var hun glad.

Eften badeturen sluttede vi af med en is som lovede Smile

Børnene på camping med mormor og morfar.

mrc | 13 July, 2009 23:06

I fredags sendte vi Michael til Tysklang hvor han skulle ned og se formel 1 med nogle venner.  Han skulle være afsted hele weekenden. Da jeg stadig ikke kan holde til at passe børnene alene mere end nogle timer, havde mormor og morfar spurgt om de ikke skulle tage dem med på campingtur i Grønnehave. Rigtig dejligt.

Fredag aften efter aftensmaden kørte børnene og jeg så til grønnehave. Da vi kom derned havde morfar lige været inde og få en plads. Han havde bedt om at få en tæt på legepladsen og havde fået en lige skrådt over for den, så det var perfekt.  Christoffer og Liv var faldt i søvn på vej derned, men efter et stykke tid vågne Chrstoffer igen. Han gik straks over på legepladsen og lod mormor og morfar slå teltet op selv. Engang imellem kom han så lige over og så til hvordan det gik. Han syntes det gik lidt langsomt. Han kunne nemlig ikke vente til det var slået op.

Da det næsten var slået op vågne Liv også igen og så var de to klar til at få kage. Men mormor og morfar skulle lige være helt færdig med at slå op inden det skulle på bordet. Det passede ikke helt de to børn.

Lørdag var det rigitg godt vejr. Dagen gik med at lege ved campingvognen, på legepladsen og ved stranden, hvor det også blev til en badetur. Oppe på pladsen var noglen mooncar man måtte køre rund på. Dem brugte Christoffer rigtig meget tid på. Liv ville også rigtig gerne køre på dem, men hun kunne desværre ikke nå med fødderne. Men heldigvis var der en 3 hjulet cylel som hun lige kunne nå at cykle på. Christoffer cykle også rund på den og så kunne Liv stå på ladet imens. Det syntes de begge var rigtig sjovt.

Over på legepladsen var der en stor og en lille hoppepude. Dem brugte Christoffer og Liv rigtig rigtig mange timer på.

Søndag  kom Thomas også ned på campingpladsen og han skulle sove der til mandag. Dagen gik ligsom lørdag men hygge, leg og badetur.

Mandag havde jeg fødselsdag. Jeg har aftalt med mor at vi kunne holde dem nede på campingpladsen. Pga pladsen havde jeg kun invtiteret min siden af familien. Alle kom på nær Maria og Jens som var på ferie i de varme lande. Vejret var SELVFØLGELIG super godt, så vi kunne sidde udenfor hele dagen.

Vi startede med at få kaffe bord. Da alle var færdig gik vi ned til stranden for at bade. Susanne blev tilbage ved campingvogne og fik e lille lur, da hun havde været rigtig tidelig oppe. Alle kom en tur i vandet på nær oldemor og oldefar. Det var rigtig skønt. Efter en lang badetur, der desværre endte med at Christoffer fik en ordenlig maveplasker, da han skulle hoppe i vandet fra en bro, gik vi tilbage til campingvognen og hyggede og lege.  Christoffer og Liv fik selvfølgelig lokkede os med over på legepladsen, hvor alle fik et lille barn op i sig igen Smile. Nogle glemte bare at deres krop ikke var som et barn mere og det kom de til at mærke de efterfølgende dage Wink. Men sjovt havde de det da de hoppede rund og prøve at lave div. ting på hoppepuden.

Da de fleste havde brugt deres krafter op oppe på hoppepuden var det tid til aftensmad. Vi skulle selvfølgelig have grillmad. Da vi havde spist smutte christoffer og Liv på legepladsen igen og vi andre sad og hygge med lidt vin, øl og sodavand.

Ved 22.50 tiden køret vi hjem efter en skøn dag og en mini ferie for børnene.