Familie Rose Skaastrup blog.

Vores familie består af Michael. Mette, Christoffer & Liv

Været i Zoo.

liv | 30 May, 2008 18:47

I dag har jeg været i zoo med min dagplejemor Lotte, hendes mand, deres dreng, hans kæreste og selvfølgelig de andre børn fra dagplejen.Frida havde nemlig sidst dag i dagplejen i dag, så derfor skulle vi en tur i zoo.

Vi startet med at tage toget ind til Odense sygehus og så gik/kørte i barnevognen vi over til zoo. Vi havde en rigitg sjov tur i zoo. Jeg synes det er rigtig sjovt at se alle dyrerne. Specielt nede ved sø køerne var det sjovt at stå og se på alle fiskene.

Vi slutte dagen af på legepladsen. imes de andre lege tog jeg mig en lille middagslur. Jeg havde kun lyst til at sove en ½ time. Lotte syntes godt nok det var alt for lidt, men jeg gad ikke sove mere.

Inden vi gik op togen igen var Lotte lige inde i zoo butikken og købe en lille gave til os. En tallerken til os med en masse søde dyr på.

Om eftermiddagen kom alle forældrene til kaffe ved Lotte for at sige forvel til Fridag. Far skulle desværre arbejde, men mor og Christoffer var med. Det var rigtig sjovt og hyggeligt. Til sidste blev jeg godt nok lidt træt, men jeg havde jo heller ikke sovet ret meget i løbet af dagen.  Lotte var også helt forbavset over jeg ikke var falde i søvn på hjemturen.

Her til aften har vi havt besøg af mormor, morfar og Maria. De kom over og grillede med. Morfar er nemlig igang med at samle det legehus Christoffer og jeg fik i fælles fødselsdagsgave af dem.

Nu vil jeg i seng for det har været en rigtig sjovt og lang dag.

3 års undersøgelse.

mrc | 30 May, 2008 15:15

I dag har Christoffer været til 3 års undersøgelse. Lægen var vældig tilfreds med ham. Hun fremhævet at hans sprog var rigtigt godt af en på 3 år. Hans sprog har virkelig også udviklet sig meget siden han startet i børnehavenen.

Christoffer kunne tydeligt huske var der skete sidst vi var ved lægen (for en måneden siden) Det syntes hun også var rigtig flot.

Christoffer er nu oppe på 17.8 kg og 101 cm lang. Så det ser ud til at han bliver en lang dreng.

Fået en kanin

christoffer | 28 May, 2008 19:47

Siden min fødselsdag har jeg rigtig øvet på at lære at gynge selv og i går lykkes det endelig rigtig. Jeg kan få godt med højde på nu. Det er bare super sjovt.

I går aftes kom moster Maria, mormor og morfar på besøg. De havde deres trailer med og på den lå der et kanin bur. Da Maria kom ud af bilen havde hun en kasse med og i den var der en kanin til MIG. Den er bare rigtig sød.

Min kanin

De sidste par dage har morfar også været her om dagen og arbejde. Han er ved at samle Liv og mit legehus. Jeg glæder mig til at det bliver færdigt.

Smidt bleen.

mrc | 28 May, 2008 19:45

Nu hvor man er blevet 3 år skal man også til ikke at bruge ble mere.

Tirsdag i sidste uge begyndte Christoffer at gå uden ble herhjemme når han kom hjem fra Børnehaven og til han skulle i seng. De 3 første dage havde han kun 1 uheld.

Fredag havde han fri fra børnehaven da vi var på besøg ude ved olderne hele dagen. Halvdelen af dagen gik han rundt uden ble på. Vi havde 2 uheld i løbet af dagen. Det ene nået vi ikke helt hen til potten.

Fra i lørdags af har han kun brugt når han har sovet. Det er gået rigtig godt. Han har haft 6 uheld siden i lørdags. han er bare så dygtig.

Han er også selv meget stolt over han ikke har ble på.

Til jobsamtale

mrc | 28 May, 2008 19:02

Mandag sendt eftermiddag blev jeg ringe op at afdelings sygeplejesken på B1 på OUH. Jeg havde for to måneder siden søgt en stilling på deres afdeling som jeg ikke kom til samtale på og derfor ikke fik.

Nu havde de fået en ny stilling og hvis jeg var intresseret ville de gerne have mig til samtale næste dag, altså tirsdag og det var jeg selvfølgelig.  Så i går (min sidste barsels dag) var jeg til samtale på B1.

Jeg syntes selv det gik rigtig godt til samtalen. De sluttede af med at sige jeg ville høre nået sener på dagen eller i dag. Resten af dagen i går  og hele formiddagen og middagen i dag gik jeg spændt ventede på at høre nået. Kl 16.00 ringede de endelig til mig og kunne fortælle at hvis jeg stadig var intresseret ville de meget gerne ansætte mig.

SÅ JEG  HAR FÅET NYT JOB fra 1. juli.

SmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmileSmile

Stillingende er en 37 timers fast stilling i blandede vagter. Altså både dag, aften og nat, med flest dag vagter. Jeg skal forsat arbejde hver 3 weekend. Der vil dog være nogle ekstra weekender hvor jeg skal ind enten lørdag og søndag og arbejde for de kan få det til at hænge sammen. Men helle det end hver 2. weekend.

I de forskellige ferier lukker de 3 B afdelinger sammen til kun 2. Michaels kusine Shila arbejder på B2 så jeg kan komme til at arbejde sammen med hende.

Kan gynge selv

christoffer | 25 May, 2008 23:44

Nu har jeg rigtig lært hvordan man gynger selv. Det er bare super sjovt. Jeg kan faktisk få godt fart i gyngen nu, men hvis jeg skal gynge RIGTIG højt skal jeg stadig have lidt hjælp.

Polterarbend

mrc | 24 May, 2008 16:47

I går lørdag var jeg til polterabend ved min veninde Manne på Als. Vi mødtes kl 9.00 ved en der hedder Lotte. Derfra kørte vi overog overasket Manne. Nogle af tøsserne gik i hendes skab og fandt en "skøn" sammensætning af tøj til Manne.

Derefter kørte vi ind til gågaden i sønderborg og spiste brunch på Brøggeriet. Det var rigtig lækker og hyggeligt.

Da alle var mætte satte vi kursen mod Marina Fiskenæs i Gråsten som er et wellness center. På vej til Gråsten skulle vi lige et smut forbi hjemme ved en af tøsserne da hun lige skulle amme sin datte og ha malket lidt ud til resten af dagen. I wellness centeret brugte mest tid i det  udendørs boblebad. Efter en tur i det varme boble bad skulle vi selvfølgelig allesammen en hurtig tur ned i det 6 graders kolde vand ved siden af. Derefter fik Manne en timers ansigstbehandling som hun nød rigtig meget.

Da vi var færdig i wellness centeret fik vi lige en bid at det medbragte mad inden vi kørte videre til Bylderup Bov hvor vi først spillede 2 timers paintball og derefter tog vi en omgang femkamp (sumobrydning, bueskydning, skud med paintball gevær, puste med pil og øksekast)
Både Paintball og femkampen var rigtig sjovt. Paintball gav godt nok nogle dejlige store blå mærker på kroppen, somnokikke når at gå væk inden på lørdag hvor vi skal til brylluppet Smile.

På vej til Bylderup Bov kørte vi lige forbi slottedei Gråsten. Der stod rigtig mange mennesker og tv folk og ventet på de gæste og Jorkim der skulle komme ud og køre i kirken.

Efter femkampen kørte vi hjem til Lotte igen og spiste kinesisk aftensmad. Resten af aften stod på at vi først så  Melodi Grand Prix og derefter gik vi selv i krig med at synge, drikke og feste.

Da vi ikke kunne mere tog jeg med Manne hjem og sov til i dag hvor vi har hygge os sammen hele formiddagen. Rigitg dejligt at snakke med Manne igen. Jeg glæder mig helt vildt til på næste lørdag til hendes bryllup.

Der er mange flere billeder fra dagen inde i maj mappen

Besøg ved oldemor og oldefar.

mrc | 23 May, 2008 23:08

I dag har  Christoffer, Liv og jeg været på besøgte odermor og oldefar. I stedet for at køre med Michael ind til Odense tog vi bussen op til RInge og derfra videre med tog til Odense. Christoffer er jo mega vild med at køre i både bus og tog, så selvom det taget tid at komme ud til oldermor og oldefar med bus og tog betyder det ikke nået.

Det har jo været rigitg godt vejr i dag  så vi har brugt  det meste af dagen udenfor. Oldemor havde købt nyt sandkasse tind og det blev taget i brug med det samme.

På besøg ved oldernePå besøg ved oldernePå besøg ved oldernePå besøg ved oldernePå besøg ved olderne

Christoffer har fået øvede sig i at gynge selv på deres gynge, imens den virkede.Det var hvis nået med at den gik i stykker da en hvis herre ville prøve den, ik MichaelWink som kom efter arbejde.. Ved aftensmads tid kom mormor, morfar og Maria også og spiste med.

Vi har haft en rigtig god og sjov dag hvor Christoffero og Liv fik leget en masse med oldemor og oldefar. De er begge rigtig glade for olderne. Det er bare så skønt at se når de hygger sig sammen.

Skøn weekend.

mrc | 18 May, 2008 21:10

Så er endnu en skøn weekend ved at være slut.

I fredags var Michael til Nået firma hygge efter arbejdstid som ville ende inde i byen. DErfor tog Christoffer, Liv og jeg toget ind til Michaels firma og hentet bilen. Inden vi kørte hjem var vi lige inde og snakke med Michaels kolegaer en lille ½ times tid.

Fredag aften da vi havde spist kørte vi over til mormor, morfar og moster Maria, Vi havde nemlig aftalt at vi skulle en tur ud til skovsøen og spise is og gå en tur efter vi havde spist aftensmad.

Ude ved skovsøen startet vi med at spise en is imens vi kigge på søen. Derefter gik vi en god lang tur ind i skoven og rundt om søen. Vi Skovsøen fredag d 16Skovsøen fredag d 16Skovsøen fredag d 16

havde en rigtig skøn og hyggelig aften.  Efter skovsøen kørte vi hjem til mormor og morfar og fik en kop kaffe/cacoa.

Lørdag var vi herhjemme og hygge hele dagen.

I dag søndag har vi været i zoo med Carina, Anders og Amalie. Vejret var perfekt til en zoo tur. Hverken for varmt eller for koldt. Børnene nød at være i zoo. Christoffer var som altid rigtig glad for at se på dyerne og Liv var også rigtig vild med det.

I zoo med Anders, Carina og Amalie. Søndag d. 18I zoo med Anders, Carina og Amalie. Søndag d. 18I zoo med Anders, Carina og Amalie. Søndag d. 18I zoo med Anders, Carina og Amalie. Søndag d. 18I zoo med Anders, Carina og Amalie. Søndag d. 18

Liv øver og øver på at gå. I dag havde hun ikke ro i numsen til at sidde i klapvognen hele tiden, så hun kon ned og gik ved klapvognen et rigtig lang stykke. Hvergang jeg ville sætte hende op i klapvognen blev hun sur. Hun SKULLE bare gå ved den.

Det var to trætte børn vi kom hjem med. Christoffer sov inden vi kom ud fra p - pladsen ved zoo og der gik ikke længe inden Liv også lukkede øjnene.

Se mange flere billeder fra begge dage under 2008 - Maj mappen.

Mellemørebetændelse

mrc | 15 May, 2008 19:05

Da Christoffer stod op i morges klagede han over at han havde ondt i sit venstre øre. Han havde også en lille smule feber 38,00.

Da jeg alligevel skulle til lægen blev vi enig om at jeg heller måtte tage ham med og få kigget på.

Christoffer ar rigtig god over ved lægen. han kunne selv fortælle lægen hvor han havde ondt. Efter lægen havde kigget i hans øre kunne hun fortælle at Christoffer havde begyndende mellemørebetændelse. Han er derfor sat i en penicillin kur nu.

Det var godt vi opdage det så tidelig så han ikke når at får rigtig meget ondt.

Imens jeg blev undersøgt stod munden ikke stille på Christoffer. Han snakkede og snakkede. Lægen sagde at han snakkede flot at en på 3 år. Hun ville notere det med det samme i telfælde af han ikke var så snaksagelig når vi skal til 3 års undersøgelse d. 2 Juni.

Gaver til min 3 års fødselsdag.

christoffer | 13 May, 2008 21:01

Mor og far: Gynge, 2 sæt undertøj, T-shirt

Liv: Thomas tog skiftespor og togoverskæring

Mormor og morfar: Legehus (fælles gave med Liv), DVD Peter pedal, Brio skinder, brio skiftespor, 2 sæt undertøj, knikers, T-shirt, 5 par strømper.

Farmor og farfar: Cykel, stor sækkestol.

Oldemor og oldefar: Badekåbe, gravemaskine, bog Rasmus Klump i høj sø.

Maria: Kanin, bur, Hoppebold, Klip klapper.

Rasmus og Maria: 5 dvd film med Peter Plys magiske verden: Leg med plys, Venner for evigt, Når lidt betyder meget, Den store opdagedag, At hjælpe hinanden.

Thomas og Susanne: ikke været til fødselsdag i nu.

Joy, Martin og Steffen: Gravemaskine.

Børnehaven: Rygsæk hvor de havde tegnet og skrevet på.

Jubi jæ jæ jubi jubi jæ. Jeg har fødselsdag i dag.

christoffer | 13 May, 2008 19:11

I dag blev jeg 3 år. Jeg har haft en super sjovt dag.

Det hele startet med at mor, far og Liv kom og vækkede mig med fødselsdags sang og flag. De blev nød til at synge sangen to gange for jeg kunne ikke vågne. De var også ALT for tidelig på den hvis i spøger mig.
Da jeg endelig fik øjne åbne jeg deres gaver og så gik vi ud for at spise morgenmad.

Bagefter skulle vi gøre klar til at mine gæster skulle komme. Jeg havde nemlig inviteret lillegruppen fra børnehaven til fødselsdag kl 9.30. Far kørte liv i børnehave og mor og jeg bagte boller.

Lidt over kl 9.30 banke det på døren. Da jeg åbne døren stod alle børnene udenforan og sagde tillykke. De havde en lille gave med til mig Smile

Vi Startet med at spise bolle og brundsviger ude på terrasen. Muns det smagte godt. De sang også en fødselsdags sang for mig og skød raketter af. To små og en KÆMPE.

Da vi havde spis gik vi igang med at lege med alt Liv og mit udendørs legetøj. Nøj vi havde det sjovt. De fik også lov til at se mit værelse og lege en lille smule derinde. Men da vi var 12 børn var det ikke så meget plads på mit værelse, så mor havde sagt det var bedst vi lege udenfor.

Jeg viste også Dorthe pædago min to foto albums og fortalte hende og de forskellige billeder.

Vi sluttede af med at spise pølser og brød og bagefter fik vi en lille slikpose til desert og så var kl blevet 13.00 og de skulle gå hjem til børnehaven igen. Det var super sjovt at have lillegruppen på besøg.

kl 13.45 kørte mor og jeg op i børnehaven med en brunsviger som vi skulle have til eftermiddagsmad deroppe. Da vi havde spist den blev vi og lege deroppe en lille time tid.

Ved 15.00 tiden kørte vi fra børnehaven og op og hentet Liv. Da vi havde hentet hende kørte vi ud og byttede den ene af de grevmaskiner jeg havde fået. Hvis det stod til mig kunne jeg godt har beholdt dem begge men måde mor og far sagde at den ene skulle byttes til nået andet. ØV ØV, men jeg fandt en rigtig smart bro til mit brio tog jeg byttede den til. Det er rigtig sjov at lege med.

Resten af dagen har stået på hygge herhjemme. Efter to mega sjove dage er jeg ved at være rigtig træt, så nu skal jeg til og i seng. SOV GODT alle sammen

3 Års fødselsdag med børnehaven3 Års fødselsdag med børnehaven3 Års fødselsdag med børnehaven

Der er flere billeder inden under albums fra fødselsdagen.

Holdt fødselsdag for familien.

christoffer | 12 May, 2008 19:08

I dag har jeg holdt min 3 års fødselsdag for næsten hele min familie lige pånær morfar, Morbror Thomas og tante Susanne da de skulle arbejde og lave en skole opgave.

Ved 14.00 tiden begyndte de at komme og de havde alle en masse gaver med Smile. Jeg fik rigtig mange gode gaver. Da jeg var færdig med at pakke dem alle ud skulle vi have mormors hjemmelavet boller og brunsviger. Mums det smagte godt. Bagefter var det tid til at lege min alle mine nye gaver og med alle mine gæster.

Sidste på eftermiddagen skulle vi have mors hjemmelavet lagkage. MUMS den smagte godt.

Jeg fik i løbet af dagen leget med alle mine gaver pånær legehuset, det skal morfar lige komme og sætte op og med Kaninen, da den ikke er købt i nu.

Da alle var kørt hjem cykle mor og jeg helt op til børnehaven og hjem igen på min nye cykel. Jeg kan cykel super hurtigt allerede .Smile

Det var jo været super godt vejr i dag, så vi har været udenfor hele dage.

Det har bare været en super sjovt fødselsdag jeg har haft i dag.

3 Års fødselsdag3 Års fødselsdag3 Års fødselsdag

Hyggelig weekend med mormor.

mrc | 12 May, 2008 13:55

Da michael og jeg skulle til 60 års fødselsdag på Lolland sammen med Michaels familie blev Christoffer og Liv passede over ved mormor fra lørdag til søndag.

Lørdag havde de en rigtig super dag, hvor de rigtig hyggede sig i haven. Sidste på eftermiddagen havde de kørt moster Maria uden til vores morbror og tante, da hun skulle i byen med vores kusine. De har en hund og nogle kaniner. Liv var mega vild med deres hund Luna. Lige fra starten kravle hun bare hen til den "lege" med den. Christoffer var ikke så vild med den i starten. Til at starte med gemte han sig faktisk bag Liv Wink Skøre dreng. Med efter lidt tid kom han da hen og rørte ved den. Christoffer var mere til at lege med deres Kanin. Han brugte meget tid på at stå og kæle med den. Søren og Helleś hund Luna. Lørdag d. 11.

Lørdag aften gik den en tur ned til andedammen. Her fortalte Christoffer at han også havde gået tur med hans tidliger dagplejmor Joann.

Søndag skulle de med til pinsefrokost i sommerhuset i Strib. Der havde de også en rigtig sjov dag, hvor Christoffer fik leget en masse nede på Stranden. På et tidspunkt skulle Moster Maria, Morbror Thomas og Rasmus ud og have årets første badetur. Christoffer ville selvfølgelig også med. Men da han stak storetåen ned i vandet forstød han. Var var ALT for koldt Wink Så han blev inde på stranden og så på de bade sammen med tanta Maria.

De kom hjem søndag aften efter en rigtig sjov dag ved stranden. Da jeg passede barn for min veninde nede på Holckenhavn slot til deres bryllup var det kun Michael der var hjemme. I morges/formiddag kom de så alle 3 ned og hentet mig. Lige om lidt for vi gæster. Vi skal nemlig holde Christoffers 3 års fødselsdag.

Årets første tur til skovsøen.

mrc | 09 May, 2008 22:53

Har til aften har vi været ude og spise is ved skovsøne. Det var årets første tur derud. Der var som altid rigtig dejligt derude.

Vi startet med at få en is hver. Liv delte med Michael og jeg. Hun kan GODT lide is. Hnedes hoved kørte skiftevis fra Michaels og min is. Vi havde fundet et vælde træ og sidde på imens vi spiste isen. Så Christoffer sag højt oppe på en gren og var meget stolt.

SkovsøenSkovsøenSkovsøenSkovsøen

Da vi havde spis isen gik vi en tur rundt om søen. På turen rundt kom Steffen ud til os og gik rundt med os.

Vi havde en rigtig hygge tur derud.