Familie Rose Skaastrup blog.

Vores familie består af Michael. Mette, Christoffer & Liv

Den sæsons første kælketur.

mrc | 26 March, 2008 16:01

I dag var der kommet så meget sne i løbet af natten så Christoffer kunne komme ud og kælke. Der er første gang i denne vinter sæson at der har været så meget sne at vi har kunne få en kælketur.

Så da vi skulle op i børnehaven fandt vi kælken frem og så fik han i kælketur hele vejen derop.

Christoffer syntes at det var mega sjovt. Da vi kom op til børnehaven havde han slet ikke tid til at skulle indenfor, så han blev rigtig glad da han så at de skulle ud og lege lige da vi kom.

26/3

Fræk mig ????

liv | 25 March, 2008 13:37

Mor og far siger jeg er fræk. Det kan jeg ikke forstå. Jeg udforsker bare verden.

Hjælper mor med vasketøjet

Påsken ferie.

mrc | 24 March, 2008 12:37

Påskeferien startet christoffer og Liv over ved mormor og morfar onsdag eftermiddag. Michael og jeg skulle nemlig til den årlige "skær" onsdags håndbold fest.

De havde en rigitg hyggelig aften, hvor christoffer skulle prøve at sove på legeværelset for første gang om natten. Det gik fint.

Torsdag vågne christoffer kl 06.30 og var frisk. Han mente at de alle sammen skulle stå op nu, så alle fik lige en  godmorgen hilsen også dem der sov i nu. Smile

Christoffer og Liv skulle også være hele torsdagen ved mormor og morfar og lege. Vi skulle nemlig spise aftensmad der.  Hen på eftermiddag kom jeg over til dem. Jeg havde lovet at tegen en Peter plys tegning på legevæelset.

Christoffer var meget optaget af at jeg måtte tegne på væggen og kunne ikke helt forstå hvorfor han ikke også måtte Smile men underligt nok syntes mormor ikke det var en god ide Wink

Michael kom hen på aften. Han havde lige været et smut i Esbjerg med Steffen  får at hente et akvarie til Steffen.

Da vi kørte hjem fra mormor og morfar sov Christoffer og Liv i bilen, derfor blev Michael og jeg enig om at kun lige at køre hjem og pakke lidt tøj og så køre i sommer hus på Tåsinge. Det var ellers meningen at vi først ville ha kørt derned fredag efter mogenmaden, men nu hvor begge børn sov blev vi enig om at køre derned med det samme så vi ville få hele fredagen i sommerhuset.

Fredag havde vi en rigtig hyggelig dag i sommerhuset hvor vejret var rigitg skønt.  Efter mogenmaden løb jeg lige en dejlig tur imens Michael og ungerne hygge derhjemme.

Ved 10 tiden gik Christoffer og jeg ud og leget i det gode vejr. Efter at have leget lidt gik Christoffer, Liv og jeg ned til stranden. (Michael skulle lige lavet lidt arbejde).Nede ved stranden startet vi med at lege lidt i vand kandten. Christoffer kan få timer til at gå med at finde sten og kaste ud i vandet.

Derefter tog vi os en stor gyngetur og så gik vi hjem igen, da vores maven begyndte at blive sulten.

Da vi havde spist var det tid til en lille middags hvil inden vi gik i haven for at lege videre. Denne gang var Liv også med uden og lege i haven. Christoffer og jeg spille en masse bold i mens Liv sad og leget med lidt legetøj.

Hen på eftermiddagen kom farmor og farfar.

Lørdag skulle Christoffer og jeg hjem igen da christoffer skulle i zoo med morbror Thomas, tante Susanne. De ville hente Christoffer ved 9.30 tiden, så vi skulle køre tideligt.

Imens christoffer var i zoo var jeg lige ude og handle lidt og bagefter tog jeg ned til mormor og morfar og fik malet tegningen færdig.

Ved 15.30 tiden kom Christoffer hjem igen. Han var meget træt efter en rigtig sjov tur i zoo. Da han kom kørte vi tilbage til sommerhuset. Læs om hans dag i zoo under indlægget d. 22/3.

Da vi kom ned til sommerhuset var Joy også kommet. Christoffer var rigtig glad for at se hende. Han glemte helt at han faktisk var rigtig træt.

Lørdag aften gik sove både Christoffer og Liv kl 19.00. Så der var rigtig dømt voksen hygge. Først fik vi en rigtig dejlig flæskesteg fra grillen. Mums den var god. Bagefter spille vi tegn og gæt. De unge mod de gamle. Michael hørte med til det unge hold, selvom der snart kun er et år til han bliver 30.Wink Os unge vandt en sikker sejre. det var rigitg sjovt at spiller og sikke mange sjove , skæge og underlige tegninger vi fik lavet.

Søndag skulle vi have påskefrokost. Martin og steffen kom hen på formiddagen. Da vejret var godt startet vi med at gå en tur ned til stranden. Der skulle drengene selvfølgelig kaste lidt med sten.

Da vi kom tilbage havde påskeharen været på besøg og gemt en masse æg i haven. Resten af dagen hygge vi først ved påskebordet og senere i sofaen, hvor vi var nogle de skiftede til at ligge og sove lidt Wink

Da vi stod op mandag morgen var der helt hvidt udenfor. Vi kørte hjem efter morgenmaden. Da vi kom hjem gik Michael og Christoffer i haven og lavede en rigtig flot snemand og legede lidt med sne.

Far og christoffer bygger snemand.
d.24Far og christoffer bygger snemand.
d.24

Da de var færdig med at lave snemanden rusche Christoffer lige et par turer og så tog de sig lige en snebold kamp, hvor Christoffer selvølgelig vandt Smile

I zoo morbror Thomas og Susanne

christoffer | 22 March, 2008 16:19

I dag har jeg været i Zoo med morbror Thomas, Tante Susanne og Sofie som er susanneś niece.

De kom og hentet mig ved 10 tiden og så kørte vi ind til Odense zoo. Jeg glæde mig helt vildt til at komme derind med dem.

Den til at starte med var vejret ikke så godt. Det blæste og regne/sneet. Men efter ca en halv time kom solen frem og det blev rigitg skønt at gå rundt derinde.

Vi var rundt og se næsten alle dyrerne. Hjemmefra havde jeg fortalt at jeg VILLE se girafferne, skilpaderne og de store fisk. Jeg fik også heldigvis lov til at se dem.

Sofie blev malet i hoved som et dyr, det ville jeg ikke, så jeg fik en balon i stedet der ligner en leopard. Den er rigtig sej.

Ved 15.00 tiden kunne jeg ikke mere. Jeg var bare blevet så træt, så vi kørte hjem. På vejen hjem faldt jeg i søven i bilen.

Det var en rigtig sjovt tur og jeg vil rigtig gerne med Thomas og susanne på tur igen. Det behøves ikke lige være i zoo hvis i heller vil nået andet Smile

Ser flere billeder fra turen her

Siger sit første rigtige ord og er blevet vaccineret.

mrc | 18 March, 2008 12:36

Livs rigtige første ord er HEJ. Hvis vi eks. står ude i køkkenet og hun kravler forbi inden i stuen kigger hun lige på os og siger HEJ, eller når vi kommer ind til hende om morgen så for vi også lige et HEJ eller når Michael kommer hjem fra arbejde osv. Så hun er godt klar over at man siger hej til folk  når man møder dem Smile

I går var vilige et smut i lægehuset, da Liv skulle have en vaccination mod Pneumokoksygdom. Hun grad kun en lille bitte smul, men det gik hurtigt over igen.  Hun blev heldigvis ikke dårlig af vaccination.

I svømmehallen.

mrc | 14 March, 2008 22:36

Her til aften har vi alle fire været i svømmehallen sammen. Vi har ikke været afsted længe alle 4 da Liv ikke har været frisk nok til at komme i svømmehallen, så det var dejligt endelig at kunne komme afsted igen.

Aftalen var at vi skulle køre lige så snart Michael kom hjem fra arbejde ogmotionscenter ved 17.30 tiden. Så Liv og Christoffer fik aftensmad kl 17.00 så vi var klar til at køre afsted. Christoffer kunne næsten ikke vente til Michael kom hjem. Lige så snart han hørte Michael i indkørelsen skreg han JUBII og tog sin taske og løb ud og åbne døren for Michael. Michael kunne næsten ikke få lov til at komme ind og pakke sit svømmetøj. Smile

Christoffer og Michael starte inde ved den store og lille vandruschebane. Der gik de leget en masse inden de kom ind til Liv og jeg i det varme vand.

Både Christoffer og Liv nød at være i vandet og de fik begge brugt en masse energi, så det var to trætte børn vi kom hjem med. Liv var falde i søvn i bilen og christoffer gik direkte i seng og sov med det sammen.

Spiser habser selv.

mrc | 11 March, 2008 12:36

Den sidste uges tid er vi begyndt at øve i at spise rugbrøds habser selv. Liv synes det er rigtig sjovt og er faktisk ok til det.  Det skal dog siges at hvis man ikke kan have at alt bliver smørt ind i leverpostej osv skal man ikke se på at hun spiser Wink.

Ind til videre er hun bedst til at fange rygbrødet med venstre hånd og få det op til munden.

På besøg ved oldemor og oldefar.

mrc | 05 March, 2008 22:05

I dag har vi været på besøg ved oldemor og oldefar. Christoofer, Liv og jeg har været derude det meste af dagen, Michael kom derud efter arbejde.

Da det var fint vejr i morges ringe jeg til oldemor og spurgte om de kunne tænkte sig besøg af os i dag. Selvfølgelig ville de gerne have det.  Da Michael var kørt skulle vi med bus og tog derud.

Vi skulle med bussen fra Søllinge kl 8.43. Vi kom op til bus stoppe stedet kl 8.37. Kl 8.50 var der ikke kommet nogle bus i nu, så jeg ringe for at høre om den var forsinket. Beskeden var at det var den ikke, den var kørt fra søllinge til tiden, altså 8.43  Lidt mærkeligt når vi havde stået der fra 8.37 og vi kan se om den køre fra stoppe stedet når vi går det op og jeg havde ikke set nogen bus. Nå men jeg måtte bestille en telebus i stedet. Den kunne vi komme med kl 9.10 .

Vi kom op til ringe kl 9.30. Da det tog vi skulle ha været med var kørt skulle vi vente på det næste tog. Det ville gå kl 9.50. Christoffer er jo mega tosset med toge, så syntes det var en rigtig sjov tur i toget.

Vi kom ind på Odense banegård 10.05. Der skulle vi videre med bus. Den næste gik først kl 10.40, så vi havde god til på banegården.  Vi brugte tiden på at kigge på toge, Christoffer fik nogle ture på rulletrapperne og en tur i en legetøjsbil til at putte penge i.

Kl 11.00 kom vi endelig frem lidt over en time sene en forventet. Men sådan er det jo at køre med offenligt transport Wink.

Vi startet med at spise middagsmad. Christoffer havde næsten ikke tid til at spise da han gerne i gang med at lege med olderne. Så han blev glad da vi endelig var færdig med at spise. han fik hurtigt sat både oldemor og oldefar i gang med at lege. Efter lidt tid fik oldemor lov til at gå ud og bage en brunsviger til os til eftermiddags kaffen.

Da den var færdig, blev vi enig om at gå en tur i det gode vejr. Så oldemor, Christoffer, Liv og jeg gik en lang tur. Først gik vi op på en legeplads, hvor vi selvfølgelig blev i et stykke tid. Derefter gik vi ned til Odense å og kigge lidt i den. Da vi gik hjemad var Christoffer ved at være godt træt. Det ligne han var ved at falde i søvn i mens han gik, men han ville gå selv.

Da vi kom hjem fra gåturen var det tid til kaffe, varm cacao og brunsviger. MUMS.

Oldemor havde spurgt Christoffer om hen ville have pandekager eller paste med kødsaus til aftensmad. Han ville have pandekager, så det gik oldemor og Christoffer i gang med at bage sidste på eftermiddagen.

Michael kom til spisetid. Efter vi havde spist en masse pandekager var det tid til at slå mave lidt og få puttede Liv. Da hun var gået i seng lege vi lidt mere med Christoofer og så skulle han også i seng og sove. Han fik lov til at sove på sofaen.

Inden vi kørte hjem fik vi lige en omgang aften kaffe/cacoa og kolde pandetager med puddersukker på. MUMS MUMS MUMS.

Vi havde en rigtig huggelig dag hos olderne.

Op og stå og ned og sidde igen

mrc | 04 March, 2008 12:34

Liv forsætter med at have fart på.

De sidste par uger har Liv rigtig lært at rejse sig op af alt ting, så nu vil hun op og stå af alt ting.

De sidste par dage er hun så begyndt at øve sig i at komme ned at sidde igen uden at vælde. Det lykkes også for hende nogle gange. Men hun er inde i en tid hvor hun for mange buler og blå mærket.

Vi er ikke i tvivl og hvis der er nået der ikke passer Liv, så giver hun lyd fra sig. Hun bliver rigitg sur hvis tingene ikke lige gør som hun gerne vil have. Hun er en lille damen med temperament.

Samtidig er hun en rigtig glad pige, som gerne deler sit dejlige smil med os andre.

Besøg på Danmarks Jernbanemuseum.

christoffer | 02 March, 2008 22:51

I dag har Far  og jeg været inde på Danmarks jernbabemuseum. Inden vi kørte derind satte vi mor og Liv af oppe ved Årslev hallen. Mor skulle nemlig sidde ved dommerbord. Vi var blevet enig om at det ikke var nået for Liv at komme med ind og se på tog, derfor tog mor hende med i hallen.

Det var rigti gsjovt at være derinde med far. Det var rigtig mange toge, både nogle små men også en masse STORE. Man kunne komme op og gå i flere af dem.

Der var også en lille udstilling hvor man kunne trykke på en knap og så kørte der nogle små toge toge rundt.