Familie Rose Skaastrup blog.

Vores familie består af Michael. Mette, Christoffer & Liv

Første møde med Livs mødregruppe.

mrc | 30 August, 2007 16:42

I dag har vi haft besøg af den nye mødregruppe. Vi er fem i gruppen, 4 piger og en dreng. Liv er den ældste. De andre fra fra  juli og august.

Første indtrykket er rigtig godt. Tror vi kommer til at fungere rigtig godt sammen. Jeg er den yngste og den ældste er 37.

Vi skal mødes igen om 14 dage.

I dag har vi alle 4 været en tur i zoo.

mrc | 28 August, 2007 23:34

Dagen startet med at  Christoffer fik lov til at sove længe. Imens hyggede jeg mig med Liv. Michael var taget på arbejde.

Da vi havde set at vejret blev godt havde Michael og jeg aftalt at vi skulle i zoo i dag. Jeg skulle tage derind med børnene og så ville Michael komme ind til os efter arbejde.

Kl 12.30 gik vi op for at tage bussen. Imens vi ventede på bussen skulle komme prøve Christoffer på at fange nogle ænder, det lykkes ham sjovt nok ikke.Smile
Christoffer er helt vild med at køre i bus, så da han så den komme og fandt ud af at vi faktisk skulle med den blev han helt vild.  Vi kørt med bussen op til Ringe. Under turer fortalte Christoffer mig mange gange at vi kørte bus. Det kunne jo godt ske at jeg ikke havde opdaget det Wink

Da vi kom til Ringe skulle vi vente ca 14 min på at toget kom. Christoffer kigge og kigge efter det. Han kunne ikke helt forstå hvor det blev af.  Vi tog toget ud til Fruens bøge. Har valgte jeg at stå af for så at gå igennem skoven op til Zoo. Lige nået for Christoffer.

Vi var fremme ved zoo omkring kl 14.00. Vi startet med at sætte os og spise vores medbragte mad. Imens jeg gjorde klar kigge christoffer på fisk. Da vi var færdig med at spiser gik vi ud og så på en masse dyr. Vi måtte selvfølgelig også en tur på legepladsen. Ved siden af legepladsen var de i gang med at grave ud. Så der var en gravmaskine og en træktor der arbejde. Christoffer havde næsten ikke tid til at lege da maskinerne var mere spændene at se på.

Sidst på eftermiddagen kom Michael ind til os. Efter en lang og hyggelig dag var 'christoffer meget træt. Så da vi kørte hjemad kl 18.10 fandt han i søvn og sov hele natte.

Første gang babysvømning og første tur i tog til Liv

mrc | 24 August, 2007 15:41

SÅ er Liv og jeg lige kommet hjem fra babysvømning. Det var første gang Liv var til svømning. Det gik MEGA godt. Smile

Vi kom i lidt god tid så vi starter med at ligge og lege på pudslepladsen. Derefter skulle vi vaskes under bruseren. Liv stark i et stort smil hvergang hun kom under bruseren.Smile

Inde til babysvømningen var hun også bare så dygtig. Hun nød virkelig at svømmer rundt i det varme vand.

Hun har helt vild med at komme i "baderingen". Der var hun et stort smilende ansigt. Smile

Efter at have svømmet i en ½ time var det en træt og lidt sulten Liv det skulle vasket og have tøj på igen. Hun var heller ikke ret tilfreds med at få tøj på. Men hun blev da glad igen da hun fik lidt mad og bagefter kom ned og ligge i liften, hvor hun faldt i søvn med det samme.

Imens Liv som satte mig mig til at læse lidt i min medbragte bog. Nu hvor jeg har skrottet min bil skal vi tage toget til svømning hver gang, men tog tiderne passer ikke sa godt når vi skal hjem. Fra undervisningen er slut til toget går går der 1 time og 10 min. GAB.

Vi cyklede hjemme fra kl 9.15 og kom hjem igen 13.30. Så hele formiddagen og middagen går med det. Kl 14.30 skal vi så ud og cykle igen, da vi skal hente Christoffer. Det går der også lige en time med. Så fredagen kommer til at gå hurtig.

Det var også første gang Liv kørte i tog i dag.

Liv, Christoffer og mor på mini ferie.

mrc | 23 August, 2007 14:40

Christoffer, Liv og jeg har været på en mini ferie hos mormor og morfar i deres sommerhus i Strib. Tirsdag eftermiddag kom mormor og hentede Liv og jeg herhjemme. Da vi havde fået pakket bilen kørte vi over og hentede Christoffer i dagplejen. Han blev rigitg glad da han så det var mormor der kom og hentede ham.

Tirsdag var vejret ikke så godt, så vi var mest indendørs. Men så er det heldig at sommerhuset ligger lige ned til stranden, så kan man nemlig holde øje med alle bådene/skibene der sejler forbi.

Onsdag var vejret lidt bedre, så imens Liv sov til formiddag gik mormor, morfar og Christoffer en lang tur. Christoffer kørte på sin scooter imens mormor og morfar gik. Da de kom hjem igen havde Christoffer funde en masse spændene ting som han havde puttede i vognen på scooteren og taget med tilbage til sommerhuset.

Hele eftermiddagen gik med at lege uden for. Mest nede på stranden. Det blæste desværre for meget til at vi kunne komme ud og sejle. Det var Christoffer ikke helt tilfreds med.  Men han fik heldigvis lov til at leje i båden. Morfar og ham leje at de sejle ude på havet. De roet med årerne og håbte ohøj til folk.

Sidst på eftermiddagen kom Michael ned til sommerhuset. Vi kørte lige et smut til Middelfart, da Christoffer støvler var gået i stykker, så han skulle have nogle nye.

Lige da Christoffer skulle til at i seng kom der en rednings helikopter flyvende meget lavt over vandet. Det ligene at den prøvede at redde nogle mennesker op af vandet, hvilket den også gjorde. Det viste sig at være en øvelse.  Nå man Christoffer (og viste andre personer) blev helt vild over at helikopteren fløj rundt lige ude foran sommerhuset og havde da overhoved ikke tid til at komme i seng. Han fik lov til at være 15 min længere oppe og se på helikopteren.

Sådan går det efter 11 uger.

mrc | 21 August, 2007 12:40

I formiddags prøvede jeg lige at måle Livs højde og vægt.

Liv er nu 11 uger og 3 dage.

Vægt: 6,5 - 6,6kg

Højde: 61 - 62 cm.

Hun er stadig en glad pige de ikke spilder dagen med at sove, men til gengæld sover hun igennem Smile

Hun elsker at komme ud på pudslebordet og få tøjet af. Så ligger hun rigtig og stor hygger sig. Hun er også vild med at komme i karbad. Så bliver der sprøjtet over det hele.

Hun er begyndt at være mere og mere intresseret sit lejetøjet.

Hun vil helst gerne sidde eller "stå" ved en. Hun vil meget gerne pludre med en og er ikke bleg for at give mor, far og Christoffer et smil. Smile Liv bliver heller ikke sur/ked af det når hun bliver holdt af "fremme" mennester.

Huner en bestem pige som NOK skal sige til hvis det ikke lige passer hende at lege, spise, sove osv.

Christoffer er begyndt til svømning igen.

mrc | 20 August, 2007 21:55

Her til aften begyndte Christoffer til Svømning igen efter sommer pausen. Han var rigtig glad for at komme ned og svømme igen. Han elsker jo at Pjatte rundt i vandet.

Han er desværre stadig på hold med en del ynger børn end ham, hvilket gør at de øvelser de laver er de samme som han også lavede for 1 år siden.

Jeg håber de snart bliver plads på et andet hold hvor han vil synes det er sjover. Ellers tror jeg at vi stoppe med at gå til undervisning og så "bare" begyndet at svømme selv med ham.

Før sommerferien snakkede vi mad Anne om at han skulle på et andet hold med lidt større børn. Det er han ikke kommet

Første tur med cykeltraileren.

mrc | 20 August, 2007 00:33

I dag har Christoffer og jeg indvide cykeltraileren. Vi tog en lille cykel tur på 6 km for at se hvordan det var at køre med den.

Man skal lige vende sig til at køre med den. Den giver nogle små ryk i cykel, specielt når  man køre op af bakke. Jeg skal også lige lære hvor tæt på kandten  jeg må køre  i forhold til trailerens brede. Jeg skulle jo nødig køre i grøften.

Det skal nok blive godt at cykle med den. Men jeg kan godt mærke jeg ikke har cyklet siden sidste sommer. Så jeg skal lige have nogle kilometer i benene før jeg begynder at nyde det.Wink

Christoffer syntes det var skægt at køre i den. Smile

I morgen skal Liv så ud og prøve at cykle i den for første gang. Det er jeg meget spændt på hvad hun siger til.

På ferie hos farmor og farfar.

mrc | 18 August, 2007 20:52

Tirsdag aften, da Micharl kom hjem fra arbejde, kørte vi alle 4 ned til Tåsinge til farmor og farfars sommerhus.

Christoffer skulle nemlig på ferie hos dem ugen ud. Det er første gang at han skal være væk så længe fra os. Vi har aftalt at hvis han kommer til at savne os ringe de efter os.

Jeg har snakket med Annette i dag og hun fortalte at Christoffer STOR hygger sig, hvilket vi også havde regnet med.

I går hørte vi en lille fugl synge om at Christoffer var så aktiv at det var lige før at Annette og Flemming også havde brug for at sove til middag, Smile Han er god til at holde folk i gang.

Vi glæder os til at få han hjem igen på søndag.

Passede af mormor og morfar.

mrc | 18 August, 2007 12:39

I går blev Liv så passede ude for første gang imens vi var i biffen.

Vi afleverede Liv ved mine forældre omkring kl 20.20. Inden vi køret videre tilbød jeg Liv lidt bryst, men hun ville ikke have nået.  5 min efter vi var kørt fandt hun lige pludselig ud af at hun faktisk gerne ville ha haft lidt at spise alligevel Wink

Det var gået rigitg godt med at passe Liv. Hun havde spist rigitg flot af sutteflasken og været rigtig glad den del af aften hun var vågen.

Vi kom tilbage lidt over kl 23.00. Der lå Liv og sov sødt i sin lift. Hun sov fint hele natten. Vågne kl 5.30 og fik en meget lille tår og så sov hun videre til kl 8.40.

Det var dejligt med lidt timer uden børn, men også underligt at være væk fra Liv så længe. Selvom det kun var 2½ time.

Baby svømning.

mrc | 17 August, 2007 17:37

På næste fredag dag Liv starte til babysvømning. Det bliver spændene hvad hun siger det til. Håber hun bliver lige så glad for det som Christoffer er.

Skal passes for første gang.

mrc | 17 August, 2007 17:36

I aften skall Liv så passes for første gang. Det bliver spændene hvad hun siger til det. De sidste to aftener har hun prøvet at spise af en sutteflaske. Det er gået rigtig godt. Hun  har dog ikke den helt rigtige sutte teknik på flasken i nu, men hun for mælken ud og der er det vigtigeste.

Hun skal passes af mormor og morfar imens Michael og jeg tager en tur i biffen.

Vores projekter er ved at være færdige.

mrc | 17 August, 2007 15:19

I weekenden fik vi næsten lagt terrassen færdig.  Nu mangler vi kun de fliser der skal skæres til og så at få sat de sidste blokke fast. Så enden længe at vores nye 90m2 store terrasse færdig. Den er blevet rigtig god.

I tirsdags begyndte far og jeg at male vores sidste værelse "forkontoret"  Det skal være vores nye gæsteværelse og så skal Liv og Christoffers tøjskab også stå der.

I dag fredag er vi blevet færdig med at male væggen, radiatoren og loftet. Så vi er snart færdige.

I morgen skal vi ud og købe trægulv til værelset og et tøjskab. Hvis alt går vel for vi også lagt trægulvet på i morgen.

Axér er skrottet.

mrc | 16 August, 2007 19:12

I dag har far og jeg været en tur i Ørbæk med AXér. Jeg har nemlig besluttet mig for at den skulle skrottes. Så det blev den så i dag.Cry

Michael og jeg har været ude og købe en cykeltrailer til 2 børn, så nu skal jeg cykle op og hente Christoffer hverdag i dagplejen, når jeg skal til svømning med Liv eller nået helt andet.

Vi har købt et specielt sæde til Liv, så hun kommer til at ligge ned når vi cykler.

Det bliver spændene at se hvad Christoffer og Liv siger til at køre i den, men mon ikke de synes det er sjovt Smile

Sutteflaske får første gang.

mrc | 16 August, 2007 12:35

Vi er gået i træning med at lære Liv at spise af en sutteflaske, så hun kan blive passet ude.

I aften har hun så prøvet at spise af en flaske for første gang. Det gik faktisk rigtig godt. Hun spiste ca 90 ml i det hele. Først tog hun 40 ml og så holdt hun lige en bøvse pause og så tog hun de sidste 50 ml. Jeg havde malket 100 ml ud til hende, så det passede godt. Det var den stolte far der fik lov til at give hende flasken.

I morgen aften skal vi så prøve igen. Hvis det går lige så godt er planen nemlig at hun skal passes af sin mormor  og morfar fredag aften imens Michael og jeg tager i biffen. Det bliver dejligt at få lidt tid sammen igen helt uden børn Smile selvom det bliver meget underligt at skulle være væk fra Liv i 2½ - 3 timer.

Livs døgn rytme.

mrc | 11 August, 2007 12:34

Nu har vi næste kørt med vores forsøg med at lade Liv sove i sin lift i stedet om natten i en uge og det går SUPER. 7-9-13.

Fra i mandags aften til i dag har vores rytme set sådan ud:

Omkring Kl. 6.30 vågner Liv og skal have mad efter en god natte søvn.  Derefter ligger hun sig til at små sove igen.

Imellem kl 7.00 - 8.00 Står Liv op. Hun for lige en lille omgang bryst. Derefter Kommer hun i badekar eller bliver vasket på pudselbordet.

Når hun har været i badekar for hun gerne lidt mad igen.Smile

Ved 8.30 - 9.00 tiden er Liv klar til en formiddagslur. Så sover hun gerne en time.

Herefter har hun de næste mange timer ikke nogle fast rytme i nu. Det eneste faste jeg kan sige er at hun KUN soveren masse gange af 20 - 30 min.  Det er temmelig træls , for man når ikke rigitg nået.Frown

Imellem 20.30 -21.30 for hun mad igen og imellem 21.00 - 22.00 lægger nun sig til at sove til næste morgen. Smile

Det er super dejligt at der stille og roligt begynder at komme en fast rytme. Nu skal vi bare lige ha arbejde med at få en fast rytme i tidsrummet fra 10.00 til 20.00. Vi tager det stille og roligt. Jeg er BARE mega glad fro at hun sover igenmmen og at Michael og jeg har 1 - 2 timer for os selv om aften uden børn.