Familie Rose Skaastrup blog.

Vores familie består af Michael. Mette, Christoffer & Liv

Vores sommerfarie.

mrc | 30 July, 2007 00:24

Så er sommerferien slut og hverdagen skal til at begynde igen.

Vi startet ferien med at tage en uge til Kreta. Vi kom hjem igen tidligt fredag d. 13/7, Mettes fødselsdag, om morgen. Opad formiddagen vækkede Michael, Christoffer og Liv mig med fødselsdags sang. Resten af formiddagen og middagen gik med at slappe af. Hen på eftermiddagen kørte vi et smut til Odense. Først kørte vi ud til Steffen han var ved at arbejde i en have. Han havde ringe tidliger og sagt at hvis Christoffer ville prøve at køre i en minigraver så kunne vi komme ud til ham.

Lørdag kom Michael forældre og søskende på besøg for at fejre min fødselsdag.

Søndag formiddag kørte vi i sommerhus på Tåsinge. Christoffer, Liv og jeg kørte i bilen derned og Michael cykle. Vi havde et par hyggeligr dage dernede med både sol og regn.

Christoffer og jeg var ude og bade nogle gange, men det var nu lidt kolder vand end på Kreta syntes Christoffer, så det blev til mest leg ved vandkandten.Wink

Tirsdag eftermiddag/aften kørte vi hjem igen. Børnene og jeg i bilen og Michael på cyklen. Resten af uge var vi hjemme og hyggede os og fik lavet lidt på nogle af vores projekter.

Lørdag d. 21 juli kom min familie til fødselsdag. vi havde en rigitg hyggelig dag, hvor vejret var med os, så vi kunne sidde udefor og grille.

Tirsdag d. 24 juli kørte vi så i sommerhus i Strib. Igen kørte jeg alene med Christoffer og Liv imens Michael ville cykle derop, selvom det regne ret meget. Han måtte desværre opgive lidt efter grønnemose, da han punkteret for 2. gang på turen.

Onsdag brugte vi de meste af dagen på at lege på stranden. Jeg havde købt et fiskenet til Christoffer , så Michael og Chistoffer fange fisk.

Tordag formiddag tog vi en tur i Kolling storcenter. Der fik Michael købt nogle nye dæk, så han kunne cykle hjem igen.  Torsdag aften kørte vi hjem igen.

Fredag d. 27 juli havde/har både Joy og Maria fødselsdag. På selve dagen var vi til fødselsdag ved Joy. Hun holdt det hjemme ved Michaels forældre da hun var hjemme på ferie.

Om lørdagen var vi så til Mariaś fødselsdag. Vi tog hjem til hende om eftermiddagen og var der resten af dagen. Christoffer brugte lidt tid på at lede efter Mariaś kanin, han elsker den menlig helt vildt. Men den var desværre død. Det kunne han ikke forstår så han gik rundt og sagde: Ninse væk?  Hvor er ninse?

Efter deserten kørte jeg Michael ind til odense hvor han skulle til fødselsdagsfest hos Joy.

Søndag var vores sidste ferie dag. Den blev brugt på at SLAPPE af. Michael havde lidt tømmermænd  Tømmermænd.  Søndag d. 29

5 ugers tjek ved lægen.

mrc | 19 July, 2007 12:29

I dag har Liv været til 5 ugers tjek ved lægen.

Højde: 58 cm.

Vægt: 5,3 kg

Hoved: 38 cm.

Lægen var rigitg godt tilfreds med Liv. Vi skal dog være opmærksomt på at hun ikke ligger alt for meget på sin venstre side af hoved da hun er begyndt at få et lille tryk.  Det var/er vi dog godt klar over. Så vi ligger hoved til den anden side, men Liv har funde sin yndlings side.

Lægen sagde også at det så ud til at Liv ville få min flotte hud og hudfarve Smile (Jeg spurgt e ikke om det, men lægen sagde det selv)

Ferie på kreta.

mrc | 13 July, 2007 20:32

Så er vi hjemme igen efter en dejlig uges ferie på Kreta.

Jeg/vi vil starte med at sige tusind tak til min mor og far for den dejlige ferie. Da min mor blev 50 år i foråret havde hun/de valgt at inviterer alle os søskende + kærester og børnebørn på en uges ferie i stedet for at holde en stor fest. Vi har i alt været 11 af sted.

Vi kørte  mod Billund torsdag morgen ca ved. 3.45 tiden. Vi havde ikke kørt ret længe før vi løb ind i de første problemer. Min telefon gik amok så jeg blev nød til at slukke den. Men da jeg skulle tænde den kunne jeg lige pludselig ikke huske koden.Ups  Da vi nået billund kunne jeg stadig ikke huske den, så den måtte forblive slukket .

Vi mødes med min familie i Billund lufthavn. I flyet skulle vi sidde på 1. række. Det havde vi bestilt for at få ekstra ben plads. Michael og jeg var meget spænde på hvordan Liv og Christoffer ville tage flyveturer. De klarede det rigtig flot. Christoffer rende frem og tilbage i flyet og charme sig ind hos alle folk. Ham og far var også ude og se cockpittet. Men det var nu mest for hans fars skyld.Wink

Chirstoffer hyggede sig så meget i flyet, så han blev ret sur da han skulle sidde stille med sedlen på under ind flyvningen. På et tidspunkt ville jeg lige finde mit visa kort frem. Da jeg åbnet min pengepung lå det ikke i den !!! Hjemmefra havde jeg tømt min pung for alle de kort jeg ikke skulle bruge. Michael blev ret sur, for vi havde ikke vekslet penge hjemme fra og han har kun et almindeligt dankort. Jeg har næsten 100% sikker på at jeg havde tjekket hjemme fra at det lå i pengepungen. Lige pludselig kom jeg i tanke om at jeg 5 min før havde taget det ud af min pengepung og lagt det i forrummet i pusletasken, så det var lige til at få fat i når vi skulle bruge det i flyet. Ups

Da vi kom til hotellet og havde fået vores leglighed, skyndte vi os at finde badetøjet frem, så vi kunne komme ud i poolen og bade. Christoffer stor hygge sig. Han havde fået luffer på så han brugte meget at tiden på at hoppe i vandet uden på det dybeste sted. Folk omkring poolen  var meget imponeret over at vi bare lod ham hoppe i vandet selv uden at grib ham og at han turde gøre det. Han er en rigtig vand.

Dagene gik med at vi startet med at spise morgenmad. Vi kunne spise få morgenmad imellem 8 og 10. Liv og jeg var oftest de første der kom og så kom de andre løbende.  Nå vi havde spist gik vi enten til stranden eller poolen for at bade. Der var vi så indtil ved ca 13.30 - 14.00 tiden hvor Christoffer skulle sove til middag. Når Christoffer så vågne igen gik vi så enten til stranden eller poolen igen.

De første par dage var vi mest ved stranden med vi fandt hurtig ud af at Christoffer heller ville være ved poolen så der brugte vi de sidste dage. De andre var mest nede ved stranden.

Om aften gik vi ud og spiste. forskellige stedder. Når man bedre om at få regningen kommer de med lidt hygge mad (oftest kage eller frugt) og drikkelse (ouzo,raki) på huset regning.

Når vi kom tilbage til hotellet puttede vi børnene i seng. Bagefter gik vi over til Thomas og Susanne hvor vi alle mødes på deres terrase til lidt hygge. Thomas og Susanne boede lige ved siden af os. Så vi kunne sidde på deres terrase og se ind i vores lejlighed.

Den førte aften fik Michael, Thomas, Rasmus og morfar temmelig meget raki,så allerede da vi mødtes på terrasen var de i temmelig god stemning. Efter lidt hygge med øl osv. mente morfar at det nok var bedste at gå i seng. (Thomas, Rasmus og Michael burde nok ha gjort det samme) Da vi andre gik til køjs gik de tre musketer i baren. De tre sammen i en bar ender aldrig godt.  Michael valgte også i sin stivhed at glemme vores kamera i baren, gå ind i den forkerte lejlighed for at sove. Da han så endelig fandt vores lejlighed brugte han 10 min på at låse døren og lidt længer tid på at ofre sig ude på toiletter.

Næste dag så ingen af de tre musketer ret godt ud. Så kan de lære det Smile

Den første dag lånte vi penge af de andre, da vi ikke havde fået hævet nogle i nu. Så da vi stod op 2. dag gik vi op for at hæve penge. da jeg skulle til at taste min pinkode ind kunne jeg lige pludselig ikke huske den. Ups. Så vi måtte låne penge af mine forældre hele turen.

Mandag startet vi nede ved stranden. Michael havde taget sin dykkermaske og snorkel med. Da Christoffer gerne ville lege med det ville jeg lige skylde det rent for vand.

Nede på stranden var der et stykke med klippe blokke i vandkanten ud for hvor vi lå. Man kunne godt gå på dem, men de kunne være rigtig glatte. Hvis man gik15 meter længer hen stoppede de og man kunne komme ud i vandet ved kun at gå på sand. Da jeg kun lige skulle skylde masken gik jeg den korteste vej, altså ved klippeblokkene. Lige pludselig forsvandt mine ben under mig og jeg faldt ned på ryggen og knallede mit baghoved ned i en klippeblok. (undskyl jeg banner) fuck det gjorde ondt. Jeg fik en mega bule og mega ond i hoved. Cry    Ups

Tirsdag kørte vi op til en strand som de kalder Den lyserøde strand. Vi skulle over en del bjerge på vejen. Der var en rigtig flot udsigt. Nogle af os nød køreturen på bjerg skråningerne mere end andre.Smile  Vi brugte hele eftermiddagen ved den lyserøde strand. Der var en rigtig flot og utroligt lækkert strand.

Onsdag var vi ude og sejle med en båd. Vi sejle ud til en ø hvor vi så kunne springe i fra båden og snorke dykke. Alle var ude og dykke undtagen Mormor, Maria T og Liv. Christoffer var også i vandet, men han skulle svømme rundt med en redningsvest på som gjorde at han hele tiden blev presset om på ryggen.

Torsdag aften var det desværre tid til at vi skulle hjem igen. Det var kun os og Thomas og Susanne der skulle hjem. De andre havde valgt at tage en uge mere.

I flyet havde vi igen bestilt de forreste række. Da flyet ikke var helt fyldt op, havde personalet rykket rundt på nogle at passagererne så vi både fik række 1 og 2. De menet vi havde mest brug for ekstra sædder når vi havde to små børn med. Det gjorde at Christoffer kunne komme til til ligge ned og sove hele turen hjem. Der ud over fik vi en seng til Liv der kunne sætte op på væggen. Så kunne hun også ligge ned hele vejen og  Michael og jeg havde vores arme fri. Skønt.

Da vi kom hjem fik vi en kæmpe overraskelse. Flemming, Annette, Joy, Martin, Steffen, Dami (vores karmarat) , Kasper (Steffens karmarat) Havde været og taget vores gamle terase op og så havde de næsten fået lavet den nye færdig. Var ikke blevet helt færdig da vejret havde været temmelig dårligt. Der ud over havde Annette og Joy gjort rent inde i vores hus. Det var nået af en overraskelse af komme hjem til. Det havde vi ikke i vores vildeste fantasi troede de kunne finde på.

Status på alle mine Ups.

Mobil kode: Kan jeg huske igen. Smile

Visa dankort kode: Kan stadig ikke huske den. Frown Meget mærkeligt.

Mit hoved: Har stadig en bule i baghoved og det gør ondt når man rører ved den.Frown Kan dog ligge på mit baghoved  på bløde ting nu uden at det gør ondt.Frown (12 dagen siden jeg slog hoved)

Hånd-, fod- og mundsygdom

mrc | 13 July, 2007 13:39

Christoffer blev desværre syg imens vi var på Kreta. Han fik Hånd-, fod- og mundsygdom:

Hånd-, fod- og mundsygdommen er ikke særlig hyppig. Den angriber især småbørn. Sygdommen forårsages af et bestemt virus (Coxsakievirus). Den optræder oftest om sommeren og om efteråret.

Udslættet ses på hænder og fødder som 2-4 millimeter aflange blærer, der er omgivet af en rød ring. Især på hælene og omkring neglerandene ses der blærer. I munden optræder der blærer som hurtigt brister og bliver til sår. Blærerne i munden er generende, især når barnet skal spise eller drikke, så kan det svie.
Enkelte børn kan have blærer andre steder som for eksempel på armene eller på bagdelen.

Christoffer havde 1-2 dage hvor han var virkelig plaget af det. Han ville ikke spise, drikke, han var meget pjævset og træt men ville/kun ikke sove.
Den første nat hvor han var syg vågne han ca hver time og grad.
Han var meget generet i munden og spiste næsten ikke andet end yoghurt.

20% i udlandet.

mrc | 13 July, 2007 12:28

Hvor mange kan lige sige at de har levet 1/5 del af deres liv i udlandet ? Det kan liv i dag. Hun er 5 uger og har været 1 uge på Kreta.

Liv første besøg af sundhedsplejesken.

mrc | 03 July, 2007 16:27

mrc | 03 July, 2007 18:16

I dag har vi haft besøg af sundhedsplejersken for første gang.

Hun var vældig tilfreds med Liv.

Vægt: 4700g (+900g)

Højde: 55.5 cm. (+3.5cm)

Hoved: 37 cm (+4cm)

Liv har allerede oplevet lidt forskelligt.

mrc | 02 July, 2007 21:25

Selvom Liv ikke har så mange uger i nu, har hun allerede oplevet en lille smule.

Mandag d. 11 Juni (2 dage gammel) tog vi med ned og så storebror Christoffer og far svømning.  Da de var færdige skulle vi lige i kvickly og handle. Det blev Liv akut sulten, selvom hun lige havde fået mad en ½ time før. Så vi måtte skylde os ud i bilen om amme.

Tirsdag d. 19 Juni var vi ude i hestehavehytten og spise aftensmad. Christoffer havde været på hyttetur med dagplejen. Dagen slutte af med at vi forældre og søskende måtte komme og spise aftensmad. Liv sov fra det hele. Var lige oppe og få mad 1 enkel gang.

Lørdag d 23 Juni. Kun to uger gammel oplevede Liv sit første Sankt Hans bål. Hun virke nu ikke særlig interesseret i det Wink. Imens vi så på bålet lå hun og hygge i fars dejlige arme.

Lørdag d. 30 Juni Var hun på djævle øen for første gang. Vi var på sommeudflugt med Michaels arbejde. Efter et par timer på gågaden, tog vi på bakken. Her skulle vi se cirkus revyen. Liv sov under hele første halvdel. Hun vågne lige ved pausen og var sulten. I anden halvdel brokkede hun sig lidt. Hun havde lidt luft i mavsen der drillede.

I dag har hun så været til sin første studenter fest.

På weekend ved mormor.

christoffer | 01 July, 2007 22:36

Da mor og far var på sommerudflugt med fars arbejde i går skulle mormor jeg passes af mormor fra lørdag morgen til i dag søndag. Morfar var desværre på arbejde og kommer først hjem på tirsdag, så det var kun mormor og moster maria der var hjemme.

Vi havde en rigtig sjov dag sammen. Hele formiddagen lege hjemme ved mormor. Hen sidts på eftermiddagen kørte vi ud til oldemor og oldefar. Vi skulle spise aftensmad hos dem. Oldemor havde bagt en masse pandekager til os. mums de smagte godt.

Da vi kom hjem til mormor igen skulle jeg i seng. Jeg lagde min pænt til at sove efter to godnat sange. Jeg vågne godt nok igen da mormor giki seng, men så fik jeg lov til at komme op og sove i morfars seng og så sov jeg lige til kl 9.15.

I dag har vi så været til studenter fest hos mors kusine Britha. De havde en stor hund som hedder Luna. Jeg var lidt bange for den i starten, men efter lidt tid turde jeg godt kæle den. Far lærte mig hvordan man skulle lege kaste bold med den. Luna og jeg endte med at blive rigtig gode venner. Jeg kunne godt tænke mig en hund her hjemme, men mor siger at det for jeg ikke lov til at få.

23 dage allerede

mrc | 01 July, 2007 12:24

Så er der allerede gået 23 dagen siden Liv kom til verden. Det er godt nok gået hurtigt. Det er en stor forandring at gå fra at have et barn til at have to børn. Specielt fordi Christoffer ikke er ældre end han er.

Liv er indtil videre et meget nemt barn. 7 - 9 - 13. Det er utrolig dejligt, da det er en stor  omvæltning for Christoffer at der lige pudselig er kommet en baby, som han skal dele mor og far med. Han er rigitg glad for Liv, men har svært ved at acceptere at vi ikke har lige så meget tid til ham mere som før.

Liv har lige for starten elsket at blive ammet/ligge og hygge ved mit bryst. Nogle dage bliver det godt nok til lidt for meget hygge synes jeg. Hun har nemlig mange dage hvor hun ikke gider andet end at ligge ved mit bryst. Og så er det svært at nå nået som helst herhjemme.

Liv sover godt om natten. Det er lidt forskelligt for nat til nat hvor mange gange jeg er oppe. Men det er  enten 1 eller 2 gange per nat. Så det er rigtig dejligt. Om dagen er der ikke nogle fast  rytme i nu i hvordan hun sover. Nogle dage sover hun næsten hele dagen og andre dage er hun meget vågen.

Hun er allerede meget stærk i sin krop. Hun er god til at holde sit hove op i et stykke tid.  Hun bliver mere og mere opmærksom for hver dag der går.

I fredags så/hørte jeg hende grine med lyd på for første gang. Michael havde set det tideliger på ugen.